خرید سمعک در انواع مختلف

برای کودکان و بزررگسالان

زیمنس، اتیکن، فوناک، برنافون و…

اگر صدایی که دوست دارید را دیگر نمی‌شنوید،‌ جای درستی آمده‌اید. با معاینه و انتخاب سمعک مناسب می‌توانید صدای مورد علاقه‌تان را بشنوید.

در کلینیک شنوایی طنین سمعک ما معتقدیم که هر صدا، هر کلمه زمزمه شده و هر نت ملودیک را باید به طور کامل تجربه کرد. آیا آماده هستید یک بار دیگر خود را در دنیایی از صدا غرق کنید؟

جهت رزرو وقت و راهنمایی درمورد خرید سمعک و بررسی قیمت سمعک توسط مشاوران، با ما تماس بگیرید:

کلینیک طنین سمعک با بهره‌گیری از پرسنل متخصص و مجرب شنوایی شناس و متخصصین گفتاردرمانی، با بیش از دو دهه فعالیت در زمینه‌های مختلف، شامل ارزیابی شنوایی کودکان و نوزادان تا بزرگسالان، ارزیابی و مشاوره و تجویز انواع سمعک‌های دیجیتال، نامرئی و… فعالیت دارد.

شنبه تا چهارشنبه: 10 الی 19 –  پنج‌شنبه: 9 الی 14

شماره تماس جهت خرید سمعک 021-66962951-2
شنوایی سنجی

دنیایی بهتر

 
سمعک برای میانسالان

با خانواده ارتباط بهتری برقرار کنید

روابط اجتماعی بهتر با سمعک

روابط اجتماعی بهتری داشته باشید

تمرکز کردن با استفاده از سمعک

بهبود تمرکز

برقراری ارتباط کودکان با سمعک

بهبود سلامت روانی و جسمی کودکان

برطرف شدن مشکل ازتباط با افراد به وسیله استفاده از سمعک

موقعیت شغلی بهتری داشته باشید

سمعک نوین در دستان یک خانم

کاهش استرس به دلیل کم شنوایی

جهت خرید انواع سمعک و شنوایی سنجی با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید:

شنبه تا چهارشنبه: 10 الی 19
پنج‌شنبه: 9 الی 14

.:: کارت طلایی ::.

دارندگان این کارت می توانند از مزایای زیر به صورت 100% رایگان بهره مند گردند:

1- معاینات دوره ای کاربر سمعک

با توجه به اینکه شنوایی فرد استفاده‌کننده از سمعک ممکن است در طول دوره استفاده تغییر کند، ما به صورت دوره‌ای با تاریخ‌هایی که در کارت طلایی طنین سمعک ذکر شده، یک مرحله معاینه برنامه‌ریزی خواهیم کرد. این برنامه‌ریزی به شما این امکان را می‌دهد تا مطلع شوید چه میزان تغییرات در وضعیت شنوایی شما رخ داده است.

کارت طلایی رنگ

2- ارزیابی کاربر سمعک در نحوه استفاده از آن

پس از خرید سمعک در طنین سمعک، ما به صورت دوره‌ای و پس از مشاهده و بررسی سمعک شما توسط خود بیمار، بهترین گزینه گوش شنوایی را برای شما انتخاب خواهیم کرد. این بررسی‌ها دوره‌ای و کاملاً رایگان بوده و هر چند ماه یک بار اجرا می‌شوند، که به شدت احتمال خرابی و نیاز به تعمیر سمعک را در آینده کاهش می‌دهند. این کار باعث این می‌شود که هر گونه مشکل یا نیاز به تنظیم در استفاده از سمعک شما، از طریق این معاینات دوره‌ای، به سرعت تشخیص داده و اصلاح می‌شود.

3- بررسی دوره ای سمعک از لحاظ کارکرد و خرابی های احتمالی

اگرچه تمامی سمعک های کلینیک طنین سمعک  (با بیش از 25 سال سابقه) ، اورجینال (اصلی) بوده و دارای گارانتی می باشند. با این حال در هنگام بررسی ها، اگر هر گونه ایرادی از سمعک مشاهده شد، طبق گارانتی به صورت رایگان برای شما تعمیر و رسیدگی خواهد گردید.

همان گونه که گفته شد، این خدمات برای شما به صورت 100% رایگان انجام خواهد شد.

سمعک چیست؟


سمعک به تقویت‌کننده الکترونیکی کوچکی گفته می‌شود که به افراد در شنیدن صداها کمک قابل توجهی می‌کند. علی رغم تصور برخی، مکانیزم کار سمعک بسیار ساده است. در حقیقت انواع سمعک با تقویت صدا برای افراد کم شنوا، سبب می‌شوند که این افراد قادر به شنیدن تمامی صداها باشند. از همین رو، کم شنویان نیز می‌توانند به راحتی با دیگران ارتباط گیرند و مانند یک فرد عادی در فعالیت‌های اجتماعی حضوری مستمر داشته باشند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی متخصصان موفق به ساخت انواع مختلف سمعک هوشمند گردیده‌اند. 

شاید تعجب کنید اگر بدانید که شما در مرحله‌ خرید سمعک گوش با انواع بسیار گوناگونی از آن مواجه خواهید بود که هر کدام قیمت خاص خود را دارند. البته که امروزه انواع گوناگون سمعک نامرئی نیز توسط شرکت‌هایی تولید می‌شود که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارا هستند. شایان ذکر است که قیمت سمعک نامرئی آنچنان بالا نیست و بسیاری از بیماران آن‌ را تهیه کرده و از آن بهره گیری می‌کنند. در حال حاضر قیمت سمعک با کلیه امکانات از ۱۵۰۰۰۰۰ تومان شروع می‌شود.

 در انواع گوناگون سمعک‌های جدید، تاکید اصلی بر آن است که در وهله اول کاربری آن ساده و راحت باشد و فرد در مکالمات روزانه، احساس بهتری را تجربه نماید. در وهله دوم نیز در طراحی آنان از تقویت صداهای مزاحم نیز کاسته شود. طبیعی است که افرادی که از سمعك استفاده می‌کنند، در مقایسه با افراد کم شنوایی که از آن استفاده نمی‌کنند، به مراتب از درک گفتاری بهتری برخوردار می‌باشند.

انواع سمعک

سمعک چه کمکی به کم شنوایان می‌کند؟


بهبود شنوایی و درک گفتار افراد کم شنوا با سمعک میسر می‌شود. این ابزارها حس عصبی مغز را تحریک کرده و از همین راه صدمات گوش را جبران می‌نمایند. افرادی که دچار اختلال کم شنوایی هستند، با بهره‌گیری از انواع سمعک‌های موجود در مراکز معتبر قادر خواهند بود تا مانند یک انسان سالم نسبت به صداهای پیرامون واکنش نشان دهند. در اصل وظیفه سمعک‌ها تقویت ارتعاشات صوتی در گوش انسان می‌باشد. البته که سمعک صرفاً زمانی کاراست که صدمات گوش و اختلالات مرتبط به آن از یک حدی بالاتر نباشند؛ یعنی گوش صرفاً اختلال در عملکرد داشته باشد و نه اینکه به طور کامل از کار افتاده باشد!
 

البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که نوع، مدل و کیفیت سمعک نیز می‌تواند تاثیر بالایی بر قدرت آن داشته باشد. چنانچه سمعک مورد نظر خود را از یک مرکز معتبر مانند طنین سمعک خریداری کنید، دیگر نگران کیفیت و عملکرد آن نخواهید بود. این مجموعه برترین مرکز ارائه دهنده سعمک و همچنین تعمیر آن می‌باشد.

چگونه می‌توان مناسب ترین سمعک را انتخاب کرد؟

انتخاب نوع سمعکی که برای شما مناسب است، به عوامل متعددی بستگی دارد که شامل ویژگی‌های شنوایی شما، نوع و شدت مشکلات شنوایی، نیازهای روزانه شما، سبک زندگی و ترجیحات شما می‌شوند.

شما با مراجعه به کلینیک شنوایی طنین سمعک ابتدا توسط بهترین و مجرب ترین متخصصان شنوایی معاینه می‌شوید و سپس با ارزیابی نوع و شدت مشکلات شنوایی و وضعیت زندگی افراد و نوع نیاز آن‌ها به سمعک مناسب ترین گزینه به آن‌ها پبشنهاد می‌شود که خود فرد با بررسی نهایی می‌تواند سمعک خود را انتخاب کند.

انواع سمعک‌ها از لحاظ تکنولوژی کدام‌اند؟


حال که متوجه شدید که دقیقاً سمعک چیست و چگونه کار می‌کند؛ ممکن است با خود بگویید که آیا تمامی سمعک‌ها یکسان هستند؟ برای پاسخ به این سوال در وهله اول این نکته را در نظر داشته باشید که انواع گوناگونی از این ابزارهای شنوایی وجود دارد که هر کدام برای افراد متفاوت با میزان اختلال شنوایی متغیر تجویز می‌شوند. چند نمونه از سمعک‌هایی که تا به امروز طراحی و تولید شده‌اند، عبارت‌اند از: 

سمعک‌های هوشمند

سمعک‌های هوشمند امروزه به عنوان یکی از محبوب‌ترین انواع سمعک‌ها شناخته می‌شوند. بهترین ویژگی این نوع از دستگاه‌ها کاهش فشار از روی مغز می‌باشد؛ به گونه‌ای که افراد کم شنوا دیگر مجبور به صرف انرژی اضافه جهت شنیدن صداها نیستند. این دسته از سمعک‌ها از قابلیت اتصال بلوتوث با سایر دستگاه‌های هوشمند برخوردار بوده و به همین علت، کم شنوایان می‌توانند با تجهیزات الکترونیکی مانند تلفن هوشمند یا تلویزیون ارتباطی سازنده جهت شنوایی بهتر برقرار نمایند. با بهره‌گیری از این وسیله تماس‌های تلفنی برای افراد درگیر اختلال راحت‌تر خواهد شد. تنظیمات مکان، قابلیت برقراری تماس، گوش دادن موسیقی و صدای تلویزیون، از جمله از مزایای بهره بردن از نوع هوشمند سمعک‌هاست.

سمعک‌های استخوانی

سمعک‌های استخوانی دسته‌ای از ابزارهای شنوایی هستند که اغلب در بخش پشتی گوش قرار می‌گیرند. این نمونه از ابزارها سبب تقویت شنوایی و رسیدن بهتر صداهای اطراف به گوش فرد می‌شوند. سمعک‌های استخوانی صدا را به ارتعاشات خاص تبدیل کرده و باعث تحریک عصب‌های شنوایی در گوش افراد درگیر می‌شوند. سمعک‌های استخوانی به دلیل نحوه‌ کاری خاص، برای استفاده گروه خاصی از افراد مفید بوده؛ از همین رو، بهره‌گیری از این ابزارها رایج نمی‌باشد. این نوع از ابزار شنوایی دو دسته بندی را دارا بوده که یکی از آنان پشت گوشی است و دیگری داخل گوشی می‌باشد.

سمعک روی گوش 

سمعک‌های آنالوگ

سمعک‌های آنالوگ از ابتدایی‌ترین سمعک‌های تولیدی می‌باشند، صرفاً باعث تقویت صدا شده و صداهای محیطی را چند برابر بیشتر می‌کنند. هیچ تفکیکی در بین صداها توسط این دسته از سمعک‌ها صورت نمی‌گیرد. به عنوان نمونه، صدای تلویزیون و حرف زدن انسان‌ها به یک میزان افزایش خواهند داشت. امروزه بهره‌گیری از سمعک‌های آنالوگ منسوخ شده است و دیگر افراد از آن استفاده زیادی نمی‌کنند. سمعک‌های دیجیتالی جایگزین مناسبی برای سمعک‌های آنالوگ خواهند بود.

سمعک‌های نامرئی

سمعک‌های نامرئی به دلیل اینکه کاملاً پنهان می‌شوند، مورد توجه افراد کم شنوا قرار می‌گیرند. این نوع از سمعک‌ها از لحاظ اندازه نسبت به دیگر ابزارهای شنوایی کوچک‌تر می‌باشند. توجه داشته باشید که در تهیه این نوع سمعک باید با وسواس بالایی به خرج دهید؛ چراکه خرید این ابزار باید حتماً از یک مرکز معتبر مانند طنین سمعک انجام شود.

ساختمان سمعک


به جهت اینکه درک بهتری از سمعک پیدا کنیم، در این قسمت از مقاله نکات مرتبط به ساختمان آن را به اختصار توضیح خواهیم داد. در حقیقت علی رغم تصور بسیاری از مردم، انواع سمعک‌ها ساختمانی بسیار ساده داشته و از سه قسمت تشکیل شده است. این سه جزء عبارتند از:

   1.میکروفون Microphone

   2.تقویت کننده Amplifier

   3.بلندگو Receiver

ساختار سمعک

برای رزرو نوبت شنوایی سنجی، مشاوره و خرید سمعک تماس بگیرید.

انواع سمعک‌ها از نظر ظاهری کدام‌اند؟


سمعک‌ها باتوجه به شکل‌ و نوع قرار گیری به دسته‌های گوناگونی تقسیم‌بندی می‌شوند:

سمعک‌های پشت گوشی

سمعک‌های پشت گوشی همانگونه که از نامشان پیداست؛ پشت گوش قرار می‌گیرند و از لوله‌ای که به قالب سمعک وصل شده است، صداها را به داخل مجرای گوش منتقل می‌کنند. سمعک‌‌های پشت گوشی یا BTE شامل قسمت اصلی، قالب و لوله اتصال بوده که قسمت اصلی تمامی قطعات الکترونیکی، به همراه باتری را در خود دارد. این مدل از سمعک بالای گوش قلاب شده و پشت گوش جای می‌گیرد. لوله‌ای پلاستیکی سمعک را به قطعه‌ای به نام قالب متصل کرده که در مجرای گوش شما قرار خواهد گرفت. قطر لوله حدوداً ۲ میلی‌متر می‌باشد و در مواردی که از لوله باریک‌تر بهره برده می‌شود، می‌توان لوله را به دام پلاستیکی متصل کرد.

باتری این نوع از سمعک‌ها در سایزهای گوناگونی وجود دارند. معمولاً طول عمر باتری‌های این سمعک‌ها پنج تا هفت روز، هشت تا ده روز، باتری دوازده تا پانزده روز و پانزده تا بیست روز خواهد بود. البته که شدت کم شنوایی می‌تواند پارامترهای گفته شده را تغییر دهد.

سمعک روی گوشی

سمعک‌های داخل گوشی

سمعک‌های داخل گوشی به قدری کوچک هستند که زمانی که فرد از آن استفاده می‌کند، دیگران آن را نمی‌بینند. به بیان دیگر، تمامی‌اجزای این نوع از سمعک‌ها کاملاً درون گوش قرار می‌گیرد و انواع گوناگونی برای آنان تعریف می‌شود مانند IIC، CIC، ITC و ITE. این دسته از سمعک‌ها را می‌توانید از سایت طنین سمعک خریداری کنید و خیالتان نیز از بابت کیفیت راحت باشد.

سمعک‌ نوع receiver in the canal

سمعک‌های رسیور در‌ کانال، پشت گوش قرار گرفته و صدا را مستقیماً به داخل گوش منتقل می‌کنند. رسیور، بیرون از خود سمعک و درون مجرای گوش قرار می‌گیرد. رسیور و سمعک به واسطه یک سیم نازک به هم وصل می‌گردند. این دسته از سمعک‌ها دارای سه بخش اصلی هستند که یکی محفظه کوچک گوش است؛ دیگری سیم نازک بوده که قسمت پشت گوش را به رسیور متصل می‌کند و بخش سوم نیز رسیور است که داخل گوش قرار می‌گیرد.

سمعک‌های جیبی

سمعک‌های جیبی یکی از نمونه‌های بسیار ابتدایی سمعک می‌باشند که در سالیان گذشته استفاده بیشتری داشتند. این ‌‌دسته از سمعک‌ها امروزه موارد استفاده پایینی دارند و بیشتر برای اختلالات شنوایی بسیار شدید مورد استفاده واقع می‌شوند. این نوع از ابزارهای شنوایی از یک میکروفون و یک تقویت کننده تشکیل شده و بروی لباس قرار خواهند گرفت. این دسته از سمعک‌ها توانستند انقلابی در صنعت سمعک‌های روز دنیا ایجاد کنند.

سمعک‌های عینکی

سمعک‌های عینکی برای نخستین بار در دهه ۵۰ میلادی تولید شدند. این نوع از سمعک‌ها روی عینک قرار داشته و برای بیمارانی که مشکل بینایی نیز دارند، کارایی بهتری خواهند داشت. بیشتر این سمعک‌ها بر روی عینک پنهان می‌شوند و بیشتر مناسب افرادی هستند که می‌خواهند مشکل شنوایی را پنهان نمایند. همچنین سمعک‌های عینکی برای کودکان کم‌شنوا انتخاب مناسبی خواهند بود.

قیمت انواع سمعک چقدر است؟


سمعک‌ها بر اساس نوع، عملکرد و شکل ظاهری طبقه بندی می‌شوند و قیمتشان نیز متفاوت خواهد بود. نکته مهم درباره بهای این ابزارهای شنوایی آن است که شما باید مناسب‌ترین‌‌ قیمت را برگزینید و نه اینکه قیمت پایین را برای خرید سمعک مورد توجه قرار دهید. یکی از مراکزی که بهترین قیمت را با بالاترین کیفیت ارائه می‌دهد، مرکز طنین سمعک خواهد بود. در‌ ادامه به قیمت انواع سمعک‌های تولید شده در بازار می‌پردازیم.

قیمت سمعک آنالوگ

ساده‌ترین نوع سمعک‌ها، نمونه آنالوگ بوده که به نوعی تقویت کننده‌ای قدرتمند می‌باشند. گرچه که این نوع از سمعک دیگر‌ تولید نمی‌شود؛ اما اگر قصد خرید آن را دارید باید بدانید که حدوداً ۵ تا ۱۰ میلیون تومان برای خرید، باید هزینه نمایید.

قیمت سمعک وایرلس

سمعک‌های وایرلس یکی از جدیدترین نوع ابزارهای شنوایی می‌باشند. این سمعک‌ها امکان اتصال به تلفن‌های همراه را دارند. این مدل سمعک دارای وسایل جانبی متعدد بوده که همین امر باعث افزایش رفاه کاربر خواهد شد. تی‌وی استریمر، ریموت کنترل و میکروفون‌های محیطی تعدادی از اکسسوری‌های این دسته از سمعک‌ها می‌باشند. کلیه عملکردها در این نمونه به صورت اتوماتیک بوده و کاربر صداها را با بالاترین کیفیت دریافت خواهد کرد. هزینه خرید سمعک هوشمند وایرلس از حدود ۱۰ تا ۳۰ میلیون متغیر می‌باشد.

قیمت سمعک دیجیتال

وجود تکنولوژی‌های پیشرفته در سمعک دیجیتال، یکی از مهم‌ترین پیژگی‌های آن می‌باشد. این مدل از سمعک دارای تعداد کانال بالاتر و همچنین ویژگی بهره‌ گیری از عملکرد اتوماتیک می‌باشد. ویژگی‌هایی مانند حذف اصوات نامرتبط، سرکوب اصوات مزاحم، چند برنامه بودن و امکان تفکیک سیگنال‌های صوتی از مهم‌ترین نکات مرتبط به مدل دیجیتال سمعک‌ها می‌باشد. قیمت این محصول از ۸ میلیون شروع شده و به ۲۵ میلیون تومان می‌رسد.

سمعک روی گوش پیرزن

قیمت سمعک وایرلس دو گوشی

پیشرفته‌ترین نوع سمعک، مدل وایرلس دو گوشی می‌باشد. این مدل از سمعک‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده شده و اطلاعات را با کیفیت بسیار بالایی به گوش می‌رسند. این قابلیت سبب می‌شود تا افرادی که درگیر اختلال هستند، دقیقاً مانند افراد عادی صداها را بشنوند و به خوبی تمرکز کنند. امکان اشتراک گذاری مکالمات تلفنی با این نوع سمعک وجود دارد. شایان ذکر است که یک جی‌پی‌اس برای این مدل تعبیه شده است که سبب می‌شود تا در صورت گم شدن سمعک، بتوان به راحتی آن را یافت. قیمت این سمعک در سایت طنین سمعک از ۱۰ تا ۳۲ میلیون تومان متغیر بوده و شما می‌توانید سفارش خرید خود را در این سایت ثبت کنید.

قیمت سمعک نامرئی

سمعک‌های نامرئی بیشتر مناسب افرادی هستند که قصد ندارند تا دیگران متوجه اختلال شنوایی آنان شوند. همانطور که پیش‌تر هم گفته شد، این نوع از سمعک‌ها قیمتی نسبتاً بالاتر از نمونه‌های پشت گوشی دارند. شما باید بودجه‌ای ۸ تا ۳۰ میلیون تومانی را برای خرید سمعک‌های نامرئی اختصاص دهید. 

همچنین یکی از نمونه‌های سمعک نامرئی، مدل IIC بوده که کوچک‌ترین نمونه تولید شده تا به امروز می‌باشد. این سمعک بسیار پیشرفته است و به دلیل اندازه کوچکی که دارد، دقیقاً داخل مجرای گوش پنهان می‌گردد. قیمت این نمونه نیز تا ۳۰ میلیون تومان متغیر خواهد بود. 

چه مقدار زمان برای رسیدن به تنظیمات نهایی سمعک نیاز است؟

 

زمان لازم برای رسیدن به تنظیمات نهایی سمعک به افراد و شرایط مختلف بستگی دارد. نوع مشکل شنوایی، تجربه استفاده از سمعک، تعداد و نوع جلسات تنظیمات، پیگیری و تنظیمات پس از فرایند اولیه و تعامل و اطلاع رسانی با ارائه دهندگان سمعک از سری مواردی هستند که بر مدت زمان رسیدن به تنظیمات نهایی سمعک تاثیرگذار هستند.

به طور کلی، ممکن است فرآیند تنظیم سمعک چند هفته به طول بیانجامد. این مدت زمان ممکن است برای تطابق بهتر و بهینه‌تر سمعک با نیازهای شنوایی شما لازم باشد. همچنین، پس از تنظیمات نهایی، ممکن است نیاز به مراجعات دوره‌ای برای اصلاحات و به‌روزرسانی‌ها باشد.

 
 

آیا بیمه هزینه سمعک را پوشش می‌دهد؟


بسیاری از مراجعین شنوایی سنجی در مورد پوشش بیمه‌ها سوالاتی در ذهن دارند. باید گفت که وضعیت پوشش بیمه‌ها برای خرید سمعک کاملا وابسته به نوع بیمه‌ بوده که شما از آن استفاده می‌کنید. چندین نمونه از بیمه‌هایی که هزینه خرید سمعک را پوشش می‌دهند. بیمه آتیه سازان حافظ، آسیا، البرز، بانک تجارت، بانک سپه، بانک کشاورزی، بانک ملت، کوثر، میهن و بیمه شرکت نفت خواهند بود. توجه داشته باشید که بیمه‌های گفته شده، صرفاً بخشی از مراکزی هستند که هزینه سمعک را پوشش می‌دهند. شما باید با بررسی شرایط بیمه خود و ارائه مدارک فرد نیازمند سمعک، تصمیم‌گیری نمایید که آیا می‌توانید هزینه سمعک را از بیمه دریافت کنید یا خیر.

جمع بندی


همانطور که در متن بالا گفته شد، سمعک‌هایی‌ که امروزه تولید می‌شوند، تفاوت‌های زیادی با نمونه‌های قدیمی دارند. متخصصین و تولیدکنندگان به دنبال روشی هستند که بتوانند سایز این ابزارهای شنوایی را کاهش دهند؛ به گونه‌ای که افراد دچار اختلال شنوایی بتوانند سمعک‌ها را درون گوششان پنهان کنند. طبیعتاً قیمت سمعک‌های کوچک بالاتر از‌ دیگر نمونه‌ها خواهد بود. شما می‌توانید انواع سمعک‌های روز دنیا را با خیال آسوده از کیفیت از سایت طنین سمعک تهیه کنید.

برای رزرو نوبت شنوایی سنجی، مشاوره و خرید سمعک تماس بگیرید.