معرفی بهترین سمعک گوش و بهترین مارک سمعک

سمعک‌ها، ابزارهایی کمک کننده هستند که برای تقویت اصوات گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها انواع گوناگونی داشته و باتوجه به نوع و مدل هرکدام، قیمت‌های گوناگونی نیز برای آنان تعریف می‌شود. کم شنوایان همگی کاربران این ابزارهای کمکی هستند و تهیه آن به تمامی کسانی که درگیر اختلال شنوایی می‌باشند، توصیه می‌شود. یکی از مهم‌ترین نکاتی که درباره خرید سمعک مطرح می‌شود، مرکزی است که شما خرید خود را در آن ثبت می‌کنید. طنین سمعک شما را در خرید بهترین انواع سمعک یاری خواهد کرد و شما با خرید از این مجموعه کیفیت بالایی را از محصولات شاهد خواهید بود. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به انواع بهترین سمعک‌ های روز دنیا بپردازیم و ویژگی‌ آنان را بررسی کنیم.

انواع سمعک

بهترین برندهای سمعک گوش

لوگو سمعک زیمنس
سمعک زیمنس (سیگنیا)
لوگوی برند ویدکس
سمعک ویدکس (Widex)
لوگو برند اتیکن
سمعک اتیکن (Oticon)
لوگوی برند فوناک
سمعک فوناک (Phonak)
لوگوی برند یونیترون
سمعک یونیترون (Unitron)
brand-starkey
سمعک استارکی (Starkey)
belton
سمعک بلتون (Beltone)

برای اطلاعات بیشتر درباره بهترین سمعک، مشاوره و رزرو نوبت شنوایی سنجی تماس بگیرید.

کارت طلایی چیست و چرا باید از خدمات طنین سمعک استفاده کنیم؟

معرفی بهترین سمعک 

بهترین سمعک‌ها باتوجه به تکنولوژی روز دسته بندی می‌شوند. قیمت این دستگاه‌ها تابعی است از کشور سازنده و تکنولوژی استفاده شده در آنان. شما می‌توانید باتوجه به بودجه و نیاز خود برترین نمونه سمعک را برای خود انتخاب کنید. چندین نمونه از برترین نوع سمعک‌ها عبارت‌اند از:

  • سمعک زیمنس
  • سمعک ویدکس
  • سمعک اتیکن
  • سمعک فوناک

سمعک زیمنس

شرکت سازنده سمعک‌های زیمنس یک کمپانی آلمانی، دارای ۴۰ سال سابقه درخشان بوده و با استفاده از تکنولوژی‌های روز طیف گسترده ای از سمعک‌ها را در اشکال مختلف باتوجه به نیاز و میزان اختلال شنوایی مشتریان طراحی و وارد بازار می‌کند. کمپانی سازنده این ‌نوع از سمعک‌، امروزه محصولات خود را با نام singnia عرضه کرده و انواع و مدل‌های گوناگونی را به بیماران ارائه می‌دهد که شما می‌توانید آنان را از سایت طنین سمعک با بازه قیمتی ۸۰۰۰۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰۰۰۰ تومان خرید کنید.

در ادامه به انواع تکنولوژی‌های به کار رفته در این سمعک، که باعث شد در دسته بندی بهترین سمعک ها قرار بگیرد، می‌پردازیم.

تکنولوژی دسته‌بندی صوتی

سیستم‌های مرتبط به دسته‌بندی محیط صوتی، صرفاً قادر به بررسی داده‌های صوتی هستند؛ اما فناوری دسته بندی سه بعدی محیط صوتی، برعکس سیستم‌های صوتی عادی، از اطلاعات چند بعدی در محیط بیمار و همچنین از روی رفتارهای ارتباطی وی بهره‌گیری می‌نماید. اطلاعاتی مانند صدای بیمار، راه رفتن وی و داده‌های صوتی ساتع شده از بیمار، عواملی هستند که در این نوع از سمعک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تکنولوژی ovp

این تکنولوژی اصوات ساتع شده از بیمار را بدون وقفه، در هنگام صحبت کردن او، می‌گیرد و میزان تقویت سمعک را طوری تنظیم می‌کند که صدای فرد کم‌شنوا برایش طبیعی باشد.

فناوری شفافیت صدا

این تکنولوژی اصواتی را فراهم می‌آورد که دقیقاً مانند صداهای موجود در طبیعت بوده و طیف کاملی را از انواع شرایط زندگی در بر دارد. شفافیت استثنایی بالایی از به کار گرفتن این تکنولوژی در این محصولات به چشم می‌خورد. پردازش فضایی، افزایش محدوده پویایی سمعک، کیفیت‌ بالایی میکروفون، بالا رفتن پهنای باندی سمعک، پردازش با کیفیت موسیقی و پردازش الکترونیکی صدای باد از ویژگی‌های حاصل از استفاده از این فناوری می‌باشند.

برای رزرو نوبت شنوایی شناسی، مشاوره و خرید تماس بگیرید.

قابلیت ارتباط بلوتوثی

سمعکه‌های زیمنس را می‌توانید به گوشی‌های هوشمند وصل کنید و به طور بلوتوثی به صدای پخش شده از سوی موبایل گوش دهید؛ بدون اینکه به وسیله‌ای اضافی نیاز باشد. صرفاً لازم است نا شما stream line mic را داشته باشید تا قادر باشید به تمامی گوشی‌های هوشمند وصل شوید. شما با بهره‌گیری از این وسیله، صدای استریو‌ با کیفیتی را به صورت بلوتوثی به سمعک ارسال خواهید کر‌د و نتیجتاً صداها را با کیفیتی بسیار بالا خواهید شنید.

این قابلیت در سمعک‌های زیمنس یکی‌ از چندین ویژگی مهم معرفی می‌شود و همین امر نیز موجب محبوبیت این نوع از سمعک شده است. چنانچه قصد خرید این سمعک را دارید، به سایت طنین سمعک مراجعه نمایید.

خدمات از راه دور

فناوری جدید خدمات از راه دور سمعک‌های ساخت شرکت زیمنس باعث شده است تا یک رویکرد جدید سبب برقراری ارتباط بین دکتر و بیمار شود و این نکته نیز جزو امور حایز اهمیت به هنگام تنظیم اولیه می‌باشد. شایان ذکر است که، این فناوری قابلیت آن را ایجاد کرده است که دکتز قادر باشد تا از دور به صورت زنده تنظیمات سمعک را انجام دهد و مشکلات بیمار را برطرف نماید.

 

فناوری تنظیم توسط بیمار

از آنجایی که تقریباً ۹۰٪ بیماران تمایل دارند که سمعک خود را به طور کامل تحت کنترل خود درآورند؛ سمعک‌های signia به بیماران این قابلیت را داده است. بیماران توسط اپلیکیشن my control یا touch می‌توانند انتخاب‌های متنوع و کاملی را برای سمعک خود خواهند داشت.

سمعک فوناک

سمعک ویدکس

برند ویدکس، یکی از محبوب‌ترین و بهترین برند‌های سمعک در جهان بودن که به فناوری‌های پیشرفته روز دنیا مشهور است. این برند بیش از ۶۰ سال پیش، توسط خانواده وسترمن و تافولم، در دانمارک تاسیس شد. در ماه مارس سال ۲۰۱۹، بنیان‌گذاران اصلی این کمپانی، ویدکس را با شرکت سیوانتوس، یکی دیگر از شش طراح سمعک، ادغام نمودند. شرکت حاصل، سالانه درآمدی بالاتر از ۱.۷ یورو به همراه ۱۰،۰۰۰ کارمند را دارا بود. شرکتWS Audiology، (شرکت جدید ویدکس) حالا سومین شرکت بزرگ سمعک در دنیا بوده و با فناوری‌های مبتکرانه جهت ارائه برترین کیفیت صدا و عملکرد تلاش می‌کند. اگر قصد خرید سمعک ویدکس را دارید، لازم است تا بودجه‌ای ۲ تا ۱۰ میلیون تومانی را در نظر داشته باشید.

سمعک‌های ویدکس چه ویژگی‌هایی دارند؟

 سمعک‌های ویدکس یکی از بهترین و برترین سمعک‌های روز‌ دنیا هستند که از تکنولوژی‌های گوناگونی بهره می‌برند. در‌ ادامه به چندین تکنولوژی به کار رفته در سمعک ویدکس خواهیم پرداخت؛ 

  • درک موسیقی با استفاده از سمعک‌های ویدکس: سمعک‌های ساخت کمپانی ویدکس توانایی شناسایی و تشخیص گفتار را از موسیقی داشته و میزان نویز محیط اطراف را کاهش می‌دهند. این ویژگی برای بیماران درگیر اختلال شناسایی صدا، قابل درک می‌شود.
  • تنظیم برنامه سمعک: با تکنولوژی جدید سمعک‌های ویدکس، توانایی یادگیری در افراد بالاتر می‌رود و کم شنوایان دیگر مشکل حضور در جامعه را نخواهند داشت. به علاوه، با وجود سیستم وایرلس در این نوع از سمعک‌ها، صدا‌ها به راحتی قابل تغییر می‌باشند.
  • سمعک‌های نامریی کمپانی ویدکس: به علت وجود تکنولوژی جدید، ظاهر سمعک‌ها بسیار کوچک بوده و رضایت کاربران را بالا می‌برد. این دسته از ابزارهای شنوایی بیشتر مناسب کسانی می‌باشد که می‌خواهند سمعک در گوششان پنهان شود.

چنانچه قصد تهیه یکی از بهترین های سمعک یعنی از برند ویدکس هستید، می‌توانید سفارش خود را از مجموعه طنین سمعک ثبت کنید.

برای رزرو نوبت شنوایی شناسی، مشاوره و خرید سمعک تماس بگیرید.

سمعک اتیکن OTICON

قیمت سمعک اتیکن OTICON

کمپانی اتیکن، سمعک‌هایی را با کیفیت بسیار بالا در سال ۱۹۰۴ توسط تولید کننده‌ای به نام هانس تولید نمود. این کمپانی یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده سمعم بوده و تحقیقات زیادی را در زمینه شنوایی انجام داده است. این شرکت متعهد به ارائه استانداردهایی حرفه‌ای در دنیاست. ایجاد ارتباط دو گوشی، دارا بودن ۴ برنامه قابل تنظیم، قابلیت داشتن تشخیص گفتار از صداهای پیرامون و زوم پیشرفته صدا از مهم‌ترین ویژگی‌های سمعک اتیکن می‌باشد.

قیمت سمعک‌های تولیدی از شرکت اتیکن حدوداً ۱۲ تا ۴۳ میلیون تومان می‌باشد که بخاطر بهترین سمعک بودن نمیتوان به آن خرده ای گرفت.

حتما بخوانید» قیمت قالب سمعک

سمعک فوناک PHONAK

قیمت سمعک فوناک PHONAK 

کمپانی سازنده انواعی از سمعک‌های فوناک در سال ۱۹۴۷ تاسیس شد و دفتر اصلی آن در سوییس واقع بود. نام این شرکت در ابتدا elektroakustikr fur AG بود و در حال حاضر با عنوان phonak AG شناخته می‌شود. سمعک‌های برند فوناک، یکی از کاربردی‌ترین انواع سمعک‌ها در جهان هستمد که در ایران نیز زیادی را به خود جلب کرده‌اند. متخصصان علم شنوایی، این کمپانی را با عنوان بهترین سمعک‌های تقویت کننده صدا می‌شناسند. درک شناخت نیازهای افراد سالیان سال است که از مهم‌ترین اهداف فوناک بوده و نخبگان شنوایی شناسی، در کادر تخصصی فوناک مشغول به کار می‌باشند.

بهای سماک‌های تولید شده از کمپانی فوناک از ۲.۵ میلیون تا ۱۵ میلیون تومان می‌باشد که برای خرید یکی از بهترین سمعک ها، هزینه بسیار مناسبی است.

نکات مهم مرتبط با سمعک‌های فوناک

یکی از مهم‌ترین نکاتی که درباره سمعک‌های فوناک و کمپانی سازنده مطرح است، شعار این برند می‌باشد. “زندگی جاری است” شعار اصلی این کمپانی بوده و در همین راستا نیز برای ناشنوایان تلاش می‌کنند. بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ‌سمعک‌های فوناک می‌باشد. این شرکت در سال ۲۰۱۵ تکنولوژی جدیدی را به نام Venture مورد استفاده قرار داد که اولین برندی بود که از این تکنولوژی بهره برده بود.

بهترین نوع سمعک کدام است؟

یکی از نکاتی که همواره درباره سمعک‌هایی با تکنولوژی جدید مطرح می‌شود، آن است که بهترین نوع سمعک کدام است و چه نوع سمعکی بهترین گزینه برای کم‌شنوایان می‌باشد؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که هیچ پاسخ قاطعانه‌ای وجود ندارد؛ چراکه شما باید باتوجه به میزان کم شنوایی خود و پیشنهاد دکتر متخصص بیابید که چه نوع سمعکی مناسب شماست. توجه داشته باشید که داشتن یک سمعک مناسب تنها زمانی امکان پذیر است که شما آن را از یک مرکز معتبر مانند طنین سمعک خریداری کنید.

سمعک ویدکس

جمع بندی

همانطور که در بالا گفته شد، سمعک‌هایی که امروزه باتوجه به تکنولوژی روز‌ تولید می‌شوند، دارای انواع گوناگونی بوده و برندهای متفاوتی نیز دارند. این ابزارهای شنوایی باید باتوجه به میزان اختلال شنوایی شما انتخاب، و از یک سایت کاملا‌ معتبر خریداری شوند. نکته حائز اهمیت آن است که هرچقدر که سمعک شما از فناوری‌های بیشتر و پیشرفته‌تری استفا‌ده کرده باشد، مدت زمانی که قادر به استفاده از آن خواهید بود، بیشتر است. چراکه قدرت و دوام بالاتری را دارا خواهد بود. سعی کردیم تا تمامی نکات مرتبط به برترین و بهترین سمعک‌ها را بررسی کنیم و شما را با بهترین سمعک‌های روز آشنا سازیم. ممنون که تا این بخش از مقاله ما را همراهی نمودید.

برای رزرو نوبت شنوایی شناسی، آشنایی با بهترین سمعک ها، مشاوره و خرید تماس بگیرید.